Friday favorites - DIY Ikea hacks








































Wat is de week voorbij gevlogen! Het is namelijk al weer tijd voor een nieuwe Friday favorites.
Volgens mij heeft ieder huishouden in Nederland wel iets van IKEA in huis: van een vaasje of lampje tot de bekende kasten voor de studeer- of slaapkamer. Ook ik kom er graag en kan mij nu al verheugen op de nieuwe catalogus die binnenkort weer op mijn deurmat valt. Er is voor mij echter een nadeel aan de IKEA: alles wordt in zo'n grote oplage geproduceerd dat, wanneer je een willekeurig huis binnenloopt, je de IKEA items er vaak meteen uithaalt. Dat is nu precies de reden waarom ik een groot fan ben van IKEA hacks. Je hebt vaak niet veel nodig om aan een IKEA artikel een persoonlijke draai te geven.  Met een paar kleine aanpassingen heb je in no-time iets unieks toegevoegd aan je interieur.



Daarom deze week een Friday favorites van mijn 5 favoriete IKEA hacks.
Op de bovenste foto is een Melltorp tafel voorzien van een natuurstenen blad. Een kleine aanpassingen maar met een groot effect. 


 Bron






















































Gehaakte hoezen om de bekende poefjes.

 Bron


















Voeg net dat extra's toe aan een paar standaard gordijnen.


 Bron




































Een standaard witte stoel wordt een eyecatcher door er met een (textiel) stift stippen op te zetten.



































En last but zeker niet least: een deurmat gemaakt van houten tegels.

Heb jij wel eens iets van IKEA gehackt? Zo ja, wat heb je ermee gedaan?

xxx Colinda






0 reacties:

Een reactie posten