DIY: Decoratieve bordjes van klei

Tijdens mijn laatste bezoek aan de Action heb ik weer even wat spullen ingeslagen waaronder klei. Je hebt al kunnen lezen hoe je bijvoorbeeld labels kunt maken en een bloem om een vaas net dat extra's te geven. Op internet vond ik een eenvoudige beschrijving voor het maken van decoratieve bordjes.



Rol een stuk klei uit tot een plak van ongeveer een halve centimeter dik. En snij vervolgens, door middel van een mal of bestaand bordje, een circel uit de klei.
 
Wil je een strak bordje zonder patroon of relief? Leg m dan over een schaal of kommetje heen en druk de randen voorzichtig een beetje naar beneden zodat je een licht opstaand randje krijgt (zie bovenste foto). Bak de klei vervolgens zoals aangegeven op de verpakking.
 
 
Wil je een bordje met een leuk relief erin? Gebruik dan droge en schone stempels om je relief aan te brengen en leg de klei dan over een kommetje heen zoals bij de vorige stap beschreven.
 
 Voorzie je schaaltje van een kleurtje of laat m lekker naturel.
 
Nb. De klei die ik bij de Action gekocht heb hoeft niet afgebakken te worden in de oven. Zelf heb  ik nog niet geprobeerd om met deze klei de bordjes te maken maar zodra ik ze gemaakt heb laat ik weten (en zien) wat het resultaat is.
 
Liefs Colinda
 
 
 

1 opmerking:

  1. Wat ziet dat er mooi uit! Less is more! En zo simpel, kind kan de was doen. Leuk om je blog tevolgen, er staat steeds weer iets moois op.
    Ga zo door.

    Groet, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen