DIY: applicatie op t-shirt strijken


 

Voor de kleinste dame in huis heb ik enige tijd geleden een leuk shirt gekocht. Bij nader inzien vond ik 'm toch iets te basic.
Dus kroop ik achter de pc en ging op zoek naar een leuk plaatje wat ik erop  kon strijken.

De kleuren van strawberry shortcake zoals dit meisje heet vond ik leuk passen bij de stippen van het shirt was het tijd om af te drukken. Ik heb deze afbeelding afgedrukt op transfer papier dat speciaal voor donkere t-shirts was.

Nadat de afbeelding afgedrukt is knip je het figuur uit. Volgens de gebruiksaanwijzing houdt je een witte rand van zo'n 5mm over. Zoals je wellicht kun zien deed ik dat niet aangezien ik geen witte rond rond de afbeelding wilde hebben.

Voordat ik ging strijken eerst even goed kijken waar de afbeelding moest komen. Vervolgens trek je het papier aan de achterkant eraf en leg je de afbeelding, met de geprintte zijde naar boven, op het shirt. Bij de verpakking wordt speciaal papier geleverd dat je over de afbeelding heen legt voordat je het gaat strijken. Strijkijzer op z'n heetst (zonder stoom) en vervolgens een klein minuutje, in kleine circels, over de afbeelding heen gegaan. Vervolgens het t-shirt af laten koelen en dan het speciale papier er vanaf gehaald. En voila! een strawberry shortcake t-shirt.
 


0 reacties:

Een reactie posten